<3



Ingen av oss såg det komma.
Frisk som en nötkärna och pigg som attan.
Första personen i släkten som försvinner och jag kan inte ens säga hejdå.
Sitter ensam uppe på mitt rum och vet inte riktigt hur jag ska reagera,
jag ömsom gråter, ömsom ler.
Sen så kommer jag och tänka på hur mycket jag kommer sakna och hur mycket som kommer fattas mig och då får jag svårt att andas.
Vem ska visa oss hur fåglarna låter?
Vem ska vara tomte på jul?
Vem ska visa diabilder nu?
Vem ska röka pipa när inte han gör det?
Sen kommer jag på hur orättvist det hela är.
Varför får han inte se mig komma hem?
Varför får han inte fira min student?
Varför får han inte vara tomte på jul?

Fick din och farmors julklapp igår och jag vill tro att det var ett litet tecken.
Jag må inte tro på Gud, men farfar tror jag på.


Kommentarer
Postat av: Karin med Familj

Hej vännen,

Vad fint du har skrivit. Ja livet är fruktansvärt orättvist och man måste se till att ta vara på varenda minut av det och försöka göra det bästa av allt elände. Jag tror om vi alla tänker lite längre när saker är tråkiga eller jobbiga så kan vi se att det alltid finns en mening med allt(detta innefattar inte när nära och kära dör för det är förbannat onödigt!)Försök att tänka positivt även i denna stund då saker blir extra jobbiga, lägg energin och tänk på allt positivt som du lärt dig av farfar, som du själv skriver, lärt dig lyssna på fåglarna. Gå ut och lyssna på fåglarna där du är så skall du se att du känner dig nära farfar. När du känner lukten av en pipa så kommer du vara nära farfar. Jag skulle så gärna vilja ge dig en varm kram och få hålla om dig en stund så du slapp vara ensam. Jag hoppas att du känner att vi alla tänker på dig och önskar dig en bra jul fast allt som har hänt. Försök att se fram mot er resa och miljöombyte.

God jul vännen.

Här kommer bamsekramar från oss alla i familjen Svensson.

Kraaaaaammmmmm.

2008-12-17 @ 07:27:32
Postat av: gustav

vet inte vad jag skriva :(<3

2008-12-17 @ 16:55:57
Postat av: Mamma

Åhhh,Amandagumman.....

Du skriver underbart och jag bölar så det skvalar,inget i det här är det minsta rättvist!!!

Jag längtar efter dig såååå mycket och det var skönt att få prata med dig igår.

Nu hoppas jag att Florida lever upp till dina förväntningar.

Puss och kram

2008-12-17 @ 19:24:19
Postat av: Faster Lotta

Hej Amanda!! Jag har skrivit ett mail till dig och jag hoppas du hinner läsa det innan du åker till Florida. Kram Lotta

2008-12-17 @ 23:14:47
Postat av: Maria Carlsson

Hej Amanda!

Hoppas du har det bra "over there". Hörde av din mamma idag på begravningen att du ska byta familj. Det blir säkert bra där! Läste dina fina ord här på din blogg, de som jag även fick höra idag. Helt underbart skrivet!!

Va rädd om dig!!

Kramar Maria

2009-01-13 @ 23:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback