New Moon Breakdown

Nu kommer ett New Moon breakdown.
Måste ju skriva lite om mina favoritscener!

MEGASPOILER

Bella & Edward på ängen med hennes "farmor":
Den här scenen var verkligen exakt som jag tänkt mig efter att ha läst
den i boken. Dessutom är Edwards "glittereffekt" tusen gånger bättre
än den var i första filmen.

Bellas födelsedagskalas:
Inte riktigt som jag tänkt mig, men ändå väldigt bra. Älskar att dom
gjort vampyrerna lite mer "vampyriga". Tycker Bellas papercut är lite
väl brutalt. Hur många har någonsin fått ett sånt papercut? Dock så
är Jackson Rathbone perfekt när han ska spela "galen" eller vad man
kan kalla det.

Edward lämnar Bella:
Inte lika sorglig som jag hoppats på. Jag ville storlipa. Fortfarande
lite hjärtsnörpande, men jag tycker Bella skulle börjat gråta. Eller
åtminstone stängt av totalt och bara blivit helt tom, vilket som.
Dessutom tycker jag dom kunnat visa tydligare att Edward egentligen
inte ville lämna henne, det gör han ju iofs inte i boken heller men ändå.

Bellas depression:
Hur dom fick månaderna att passera skulle inte kunna bli bättre.
Man kunde känna Bellas smärta genom bioduken och jag grät blod.
Underbart skådespel när hon skriker sig igenom sina mardrömmar.
Tycker ändå hon kunnat vara deprimerad längre och lite mer, jag
ville se Charlie prata med henne när hon var som värst, som dom
beskriver i boken.

Bella och Jessica i Port Angeles:
Jessica är så underbart tonårig och Anna Kendrick är verkligen
perfekt i rollen. Tyckte inte om att Bella satte sig på motorcykeln
med den där killen. Något sånt skulle Bella aldrig göra, förstår
iofs att det hade blivit lite tråkigt om hon bara vänt och gått.

Jacob och motorcyklarna:
Taylor Lautner är verkligen skitful i långt hår. Men han är ju
perfekt för rollen som Jacob. Hade jag inte läst boken innan
jag sett filmen hade jag nog tänkt mig Jacob precis såhär
ändå. Han är precis lika glad och varm som han beskrivs.

Bella på bio med Jacob och Mike:
Mike Newton är utan tvekan det roligaste i hela filmen!
Han är så underbart supertöntig och Michael Welch är
perfekt. Tycker inte om hur Jacob blir arg på Mike,
inte alls likt Jacob och passade inte riktigt in i scenen.
Efter att ha sett filmen tre gånger fattar jag fortfarande
inte riktigt vad han skulle kunna bli arg över.

Bella och Laurent:
Älskar att dom sminkat honom blek. Tycker Bella skulle
visat mer smärta när hon kom ut på ängen, ville att
hon skulle lägga sig ner och nästan gå under av smärta.
Blev faktiskt rädd när vargarna kom fram. Dom var större
än jag trodde dom skulle vara efter att ha sett trailersarna.

Paul och Jacobs transformation:
Gillar att Bella slår Paul, mycket bättre än hur det är i
boken. Vargarna är iallafall superbra gjorda! Var rädd
att dom skulle se überfejk ut men jag blev faktiskt
positivt överraskad.

Vargarna jagar Victoria:
En av mina favoritscener! Rachelle Lefevre är perfekt
i rollen som Victoria. Synd att dom ska byta ut henne.
Slow motion-effekten i kombination med den bästa
låten på soundtracket resulterar i en superscen.

Harry dör:
Gillar hur dom ändrat detta från hur det beskrivs
i boken. I boken dör han i en hjärtattack efter att
ha ätit lite för mycket skräpmat. Här dör han av att
Victoria i princip skrämmer ihjäl honom, antar jag.
Tycker det var en skön touch. Mer filmtid för Victoria.

Bella hoppar från klippan:
Såg fram emot denna scenen mest av alla. Blev lite
besviken. Tyckte den skulle vara längre och mer
dramatisk. Ville att hon skulle vara i vattnet längre
och faktiskt tro att hon var på väg att dö, och att
hon pratat med Edward nere i vattnet som hon gör
i boken.

Alices återkomst:
Folk i biosalongen blev livrädda när de såg Alice
stå bakom dörren när Bella gick in i sitt hus.
Förstår inte alls varför, inte läskigt för fem öre.
Tycker det var dåligt att dom tagit bort delen
där Alice pratar med Charlie om Bella, det var
en av mina favoritdelar i boken.

Edwards telefonsamtal:
Äääääääääälskar att dom lagt till Edwards
syn på detta. Förmodligen en av de mest
gripande scenerna i filmen! Tycker man skulle
få se hans smärta liiiiiite mer ändå, kanske
att han skrikit eller något. Att bara krossa
telefonen känns inte tillräckligt.

Resan till Volterra:
Tycker den kunde tagit längre tid eftersom jag
ville se Bellas stress och Alice ringa Jasper och
berätta för honom att hon skulle klara sig.
Den var alldeles för påskyndad.

Edwards återkomst:
Underbart att Edward ser så brutalt plågad ut.
Tycker dock att hans ögon skulle varit svarta,
eftersom jag knappast tror han tagit sig tid
till att jaga efter att han fått reda på Bellas "död".
Tycker Edward skulle sagt "Amazing, Carlisle was
right" som han gör i boken, istället för bara
"Heaven". Det räcker inte riktigt till. Fast nu när
jag tänker efter framstår det ju i filmen att
Carlisle tror dom kommer hamna i helvetet, så
det kanske inte passat iallafall. Gillar inte heller
att dom kysser varandra. Inte heller att dom hinner
prata så länge som dom gör innan Demitri och
Felix kommer för att hämta dom, ville att den
konversationen skulle vänta tills dom kom hem.

The Volturi:
Trodde verkligen inte "Volturigrottan" skulle se
ut som den gjorde. Men det funkade! Alla
spelade verkligen sina karaktärer felfritt, hur
skönt som helst! Älskade hur Jane torterade
Edward och att Felix och Edward slogs.
Ascoolt att Edwards huvud sprack efter att
det slagits i golvet. Volturiscenen var helt
klart en av de bästa, inte något att klaga på
där. Möjligtvis att Janes roll kunnat vara större.

Röstningen:
Nikki Reed är bättre som Rosalie i New Moon,
gillade henne inte i Twilight. Älskar att dom
lagt till en sydstatsdialekt på Jasper med.
"It would be nice to not wanna kill you all
the time" - klockrent! Tycker dock att Edward
kunnat bli argare när Carlisle sa vad han tyckte.
Ville att han skulle förstöra något.

Slutscenen:

Gillar inte riktigt att sista scenen inte tar plats
i skogen utanför Bellas hus, saknade Charlie.
Att Edward och Jacob nästan slåss är grymt!
Gillar även att Edward friar till Bella, men han
borde gått ner på ett knä faktiskt.

Nu när jag tänker efter har jag ju i princip beskrivit nästan varenda scen
i hela filmen. Så bra var den helt enkelt. Alla scenerna var de bästa!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nä, jag håller med. Den scenen när Edward kommer gåendes från sin bil, het! Det roligaste var att halva publiken började skrika och applådera just då. En del trettonåriga fans vill man ju bara nita. :)

Scenen med Victoria var lätt en av de bästa i filmen, och Volturi-scenen. Som du sa, det finns många bra scener! :D

2009-11-27 @ 19:26:03
URL: http://camillajacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback