Rädsla



Vet inte riktigt varför jag bestämmer mig för att skriva detta inlägg när jag är ensam hemma. Men here we go.

Listan över vad jag är rädd för kan göras lång. För det mesta vet jag inte ens vad jag är rädd för tills jag konfronteras med det. De tre sakerna som skrämmer mig mest är iallafall;

1. Speglar - Skrämmer skiten ur mig. Vågar inte titta i speglar under en längre tid oavsett om det är ljust eller mörkt i rummet. Självklart kan jag använda mig av speglar när jag ska sminka mig osv. men ska jag gå på toa och det finns en spegel i rummet får jag näst intill panik. Trots att jag vet att speglar inte är läskiga på något sätt är jag övertygad om att någon kommer stå bakom mig när jag tittar i spegeln.

2. Harkrankar - Det äckligaste som finns. Spindlar kan jag klara av, de attackerar bara från ett håll. Harkrankar däremot kan attackera från alla håll och kanter. Sommarkvällar är fruktansvärda när man är så rädd som jag, eftersom de har en tendens att komma fram just då. Kliar på hela kroppen bara jag tänker på dom. Uääääääh.

3. Leopardsälar - Thank god att jag bor på den norra delen av jorden. Hade jag levt med vetskapen att jag kunnat stöta på en sånhär när jag gått ut så hade jag nog blivit galen. Vidrigare djur får man leta efter. Det är ingen säl. Det är ett fucking monster. Stor som ett hus är den. Uuuuuschhhhh.


Jahaja. Då ska jag alltså gå till köket och laga mat. Många speglar på vägen dit. Hmm. Hör ni inte från mig något mer så har jag fått en hjärtattack och dött, bara så ni vet.



Vad är ni rädda för?

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Usch, vad elak jag känner mig nu. Hoppas du inte tog alltför illa upp. Det är bara det att jag är inne på det mer enkla spåret, vill inte ha en så "fluffig" om du vet vad jag menar :) Klänningarna kan säkert vara snygga om man bär upp dem på rätt sätt

2010-02-08 @ 17:12:06
URL: http://camillajacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback