/ JAG ÄR NOG KORKAD

Vad är grejen med swarovski-kristaller? Är det som diamanter? Borde de inte vara jävligt dyra isåfall? Såg att Amir ville ha ett iPhone-skal med såna på. Eller det kanske inte är som diamanter. Ska kolla upp det på wikipedia nu.

"Swarovski, österrikisk tillverkare av kristallglas med huvudkontor i Wattens, Österrike
Swarovskikristallen föddes när Daniel Swarovski uppfann den automatiska slipmaskinen 1892. Företaget Swarovski bildades när han 1895 öppnade en kristallfabrik i Wattens.
Swarovskikristall innehåller ca 32% bly för att maximera reflektion."

 

Jaha. Okej, så det är kristall och inte diamant. I still don't get it. Jag trodde kristallkronor var dyra, för det är de väl? Nej, det kanske är dags för mig att inse att jag inte har någon koll alls. Vet inte ens varför jag bryr mig. Detta är ju inte intressant alls.


Kommentarer
Postat av: Frida

swarovskikristaller ÄR dyra, dock överkomliga. har ett halsband med en sådan på, ser ut som diamant, med det är en kristall. men att ha sin telefon klädd i dem låter ju ganska korkat. vaddå kasta pengar i sjön?

2010-05-25 @ 17:33:01
URL: http://fridaamanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback