Sept 21 2015

Tjolahopp, vet att en del där hemma är galet nyfikna på vad jag gör så nu jäklar ska jag försöka få ordning på bloggandet. Första veckan har swishat förbi fort som fan men herreguuuuuud vad man hunnit klämma in mycket grejer på denna korta tiden!
 
För att summera första skolveckan kan jag väl säga det att engelskan är relativt enkel, har en jäkla massa läxor hela tiden men dom är hanterbara. Sjukt mycket glosor ska man lära sig varje vecka dock. Matten däremot... Den nämner vi fan inte ens för den är fruktansvärd. Jag har glömt ALLT. "Ursäkta mig fröken, skulle du kunna börja om någonstans från 5-klassarnas mattebok för jag har glömt allt annat. Bratackhej."
 
Har inte så värst många olika ämnen jag pluggar. Målet med de allihop är att jag ska ta SAT-testet och TOEFL-testet. Båda behöver man för att söka till college. Ämnena jag pluggar är iaf SAT Verbal, SAT Math, TOEFL skills, Writing Fundamentals, Application Workshop och Grammar and Pronunciation. 
Alla dom låter asflummiga, I know, men det är typ som att plugga till högskoleprovet skulle jag tro.
 
Vidare till det roliga!
Redan första kvällen på skolan hittade jag världens bästa team. Svenskar allihop men fy fan vilka kanonpinglor dom är va. Under denna korta vecka har vi hunnit spendera alldeles för mycket pengar, druckit galet mycket öl, ätit på restauranger, snurrat runt på Times Square mitt i natten, promenerat i Tarrytowns satans backar, ätit varenda jäkla måltid ihop för vem vill sitta ensam liksom, shoppat som bara den, åkt en jävla massa taxi och så himla mycket andra grejer att det inte går att rabbla upp allt. Trivs som satan! Vi borde hitta lite ickesvenskar att umgås med men vafan det är ett senare problem.
 
Jag delar rum med två tjejer i typ samma ålder som mig själv, den ena är från Danmark den andra från Frankrike. Vi pratar inte mycket men dom är snälla och trevliga! Jag bor i det mest nybyggda huset på campus och det är superfräscht, duscharna är fräscha, toaletterna är fräscha, rummen är fräscha, ja, allt är liksom bara fräscht.
Jag bor alltså på campus, mitt på skolområdet, går jag utanför dörren ser jag skolbyggnaderna typ 20 meter framför mig. Sjukt praktiskt!
 
Hmm.. Nu kommer jag bannemej inte på något mer att uppdatera om. 
Får se om det går en vecka till innan jag uppdaterar eller om jag blir bättre!
 
ADIOS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback