Sept 22 2015

Började dagen med TOEFL där hela lektionen gick ut på att alla skulle sitta och berätta en kort historia för sig själva på samma gång rakt ut i klassrummet. Hyfsat svårt att hålla koll på sina egna tankar när 12 andra personer sitter och pratar. Tydligen kommer taldelen av TOEFL-testet gå ut på att sitta i ett eget litet bås och prata in i en mikrofon mot en vägg, inte till en person. Vettigt.
 
Efter det hade jag en halv evighets håltimme och lyckades plugga in alla glosor vi ska kunna till imorgon. Starbuckskaffe sätter igång hjärnan som attan ska ni veta. 
 
Sista lektionen var Application Workshop. Fick veta vilka olika typer av college/universitet vi kommer ha möjlighet att söka till efter denna utbildningen och vad för krav som kommer ställas på oss. Blev galet jävla sugen på en Bacherlor's Degree, 2 års utbildning där jag tydligen kan välja mina två huvudämnen biologi och kriminologi och sen bara fylla resten av tiden med vilka kurser jag vill. Lät hyfsat asnice! Under tiden jag är här kommer det komma olika folk som är ansvariga för college applications på riktiga colleges så man kan ställa frågor och se om man är intresserad av deras skola.
 
Nu på kvällen bestämde jag mig för att vara hurtig och dra ut och springa för första gången på länge. (jävlar vad långt bort den där milen känns i nuläget va fy fan) Snörade på löpardojorna och sprang bort från skolan, hamnade på ett långt kolsvart löpspår längsmed en sjö. Lyckades hitta tillbaka till stora vägen men det var tydligen helt fel väg, hamnade i ett asfancy villaområde och en massa korsningar och ännu fler kolsvarta vägar och insåg att jag var rätt så jättevilse. Bestämde mig för den enda vägen som var upplyst och kom tillslut ner till grannstaden Sleepy Hollow. sjukt creepy stad. Ska tydligen vara amazing på Halloween. Lyckades iaf ta mig hem utan att dö på vägen så all in all får man väl säga att det var en lyckad löprunda. Nästa gång ger jag mig nog iofs ut när solen är framme. Känns mest safe så.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så roligt att du både var ute o rörde på dig och kanske hittat något som du vill läsa mer om! Kram! Fortsätt att skriva, jag lovar att läsa din blogg!

2015-09-23 @ 21:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback